Jump to content

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

Heavyd1980

Factory Front Bumper

Recommended Posts

Has anyone removed the crappy plastics that surround the factory front bumper and left it that way? if so can you post up some pics, i would like to see what one looks like before i take the plunge and remove mine. thanks.

Share this post


Link to post
Share on other sites

mine keeps falling off :lmao:It's not really very attractive under there..

Share this post


Link to post
Share on other sites

what we need, heavy, is for some professional welder make some affordable aftermarket bumpers... :whistle:

Share this post


Link to post
Share on other sites

what we need, heavy, is for some professional welder make some affordable aftermarket bumpers... :whistle:

define affordable because there are a crap ton of aftermarkets it just depends on what you want and for how much

Share this post


Link to post
Share on other sites

what we need, heavy, is for some professional welder make some affordable aftermarket bumpers... :whistle:

Haha yeah we do. If I had a shop to work in, I would probably build at least one for mine. Maybe more... But right now I've got no place to work except for outside!!:doh::cry:

Share this post


Link to post
Share on other sites

what we need, heavy, is for some professional welder make some affordable aftermarket bumpers... :whistle:

yes i couldnt agree more!!!:thumb1:

--- Update to the previous post...

define affordable because there are a crap ton of aftermarkets it just depends on what you want and for how much

I would say less than $500 because most all the aftermarket bumpers are $1000 +/- 100 bucks:banghead:

--- Update to the previous post...

Haha yeah we do. If I had a shop to work in, I would probably build at least one for mine. Maybe more... But right now I've got no place to work except for outside!!:doh::cry:

I know the feeling man!!! When i pulled my oil pan and tone ring all done in the street!!!:banghead::mad::banghead:

Share this post


Link to post
Share on other sites

As far as bumper another to Try is JL Welding he's got a shop and he's a member here... As far as fixing with bolt there is a write up here of someone using carrage bolts and black paint to fix his bumper up...

Share this post


Link to post
Share on other sites

As far as bumper another to Try is JL Welding he's got a shop and he's a member here... As far as fixing with bolt there is a write up here of someone using carrage bolts and black paint to fix his bumper up...

Good tip!:thumb1:

Share this post


Link to post
Share on other sites

define affordable because there are a crap ton of aftermarkets it just depends on what you want and for how much

Share this post


Link to post
Share on other sites

those are some great examples Rogan and thats exactly what i have seen. I was thinking somewhere in the 300-500 dollar range would be alot easier to come up with.:smart:

Share this post


Link to post
Share on other sites

i like this version too.

--- Update to the previous post...

I completely disagree but my mom always said:

"Different strokes for different folks" which is funny considering how often she tells me that something is wrong, :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites



×